۰
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷

3 عامل حمایت کننده از رشد بهای اونس طلا

تحلیلگران اقتصادی معتقدند سه عامل رشد تقاضای خرید طلا در معاملات آتی، افزایش خرید فیزیکی از سوی کشورهای جهان و افزایش خرید از سوی بانک های مرکزی تاکنون از رشد بهای اونس طلا حمایت کرده است.
3 عامل حمایت کننده از رشد بهای اونس طلا
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، کامدتی آنلاین گزارش داد: روز ۲۸نوامبر سال۲۰۱۲میلادی قیمت طلا در معاملات آتی تا ۲۶دلار کاهش یافت و به ۱۷۱۸دلار رسید. این میزان کاهش در آن زمان بسیار زیاد بود. آوریل سال جاری میلادی نیز بهای این فلز با سقوط دوم مواجه شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند پس از سقوط شدید اخیر قیمت جهانی طلا حباب طلا اکنون کاهش یافته است.

بر این اساس، بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه ژوئن خود از کاهش قریب الوقوع میزان خرید اوراق قرضه ماهانه خبر داد و بهای جهانی طلا پس از آن تا ۱۲۰۰دلار و حتی کمتر از آن نیز کاهش یافت.

برنانکه همچنین به این موضوع اشاره کرد که هدف از اجرای طرح محرکه اقتصادی رونق بازار کار و ایجاد حداکثر میزان اشتغال و رسیدن نرخ تورم به محدوده۵-۶درصد است . سپس وی ۱۰ جولای ۲۰۱۳ از ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی خبر داد و قیمت جهانی طلا مجددا با رشد روبرو شد.

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند میزان تقاضای خرید طلا در معاملات آتی هنوز هم ادامه دارد و کاهش نیافته است.

نا اطمینانی ها نسبت به رشد اقتصاد جهان بویژه آمریکا، اروپا و چین دلایلی کافی برای رشد تقاضای خرید طلا در معاملات آتی به شمار می رود.

به نظر می رسد میزان تقاضای خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز ادامه دارد. البته میزان ذخایر اضافه شده توسط این بانکها به کمترین حد شش ماه اخیر طی ماه می رسید.

تازه ترین نظرسنجی شورای جهانی طلا نشانگر این امر می باشد که بانک های مرکزی جهان طی ماه می ۲۹.۷تن به ذخایر طلای خود افزوده اند. ترکیه ۱۸تن از این ذخایر را به خود اختصاص داده است.

صندوق سرمایه گذاری ETF اخیرا طی گزارشی اعلام کرده است میزان واردات طلای چین از هنگ کنگ از اول ماه می تاکنون۴۰ درصد افزایش یافته است.

کشور ترکیه نیز با افزودن به ذخایر طلای خود در ماه می پس از کشورهای هند،چین و هند چهارمین کشور مصرف کننده طلای جهان محسوب می شود.

جشنهای عروسی هند در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز میزان تقاضای خرید طلا را در این مدت افزایش داد .

به گزارش طلا به طور کلی تحلیلگران اقتصادی معتقدند سه عامل رشد تقاضای خرید طلا در معاملات آتی، تقاضای خرید فیزیکی از سوی کشورهای هند،چین،آمریکا وترکیه و افزایش خرید از سوی بانک های مرکزی جهان تاکنون از رشد بهای اونس طلا حمایت کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcgww9q.ak9nn4prra.html
تازه ترین اخبار